Spring semester - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marlies Brokking - WaarBenJij.nu Spring semester - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marlies Brokking - WaarBenJij.nu

Spring semester

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

05 April 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Na zeer lange tijd hierbij weer een bericht van mij. Ik heb even gekeken naar mijn laatste bericht en het was van vóór het begin van het tweede semester. Ik zal even wat vertellen over de vakken die ik nu volg en nog wat andere dingen;)

Momenteel volg ik weer vier zeer interessante vakken, namelijk:
1) Family communication. De besproken onderwerpen zijn zoal verschillende soorten families, regels en rollen van familieleden, conflicten, geweld/misbruik, familiegeheimen, stress, religie en seksualiteit.
2) Gender and communication. De besproken onderwerpen zijn zoal geschiedenis van vrouwenemancipatie, cultuur, verschillen tussen mannen en vrouwen, hoe mannen en vrouwen in de media worden neergezet, communicatie en seksualiteit in de liefdesrelatie, de zakenwereld, het onderwijssysteem en religie.
3) Dynamics of oppression. Dit vak richt zich op verschillende facetten van onderdrukking, zoals racism (huidskleur), antisentismism (Joden) audism (doofheid), ableism (algemene handicap), sexism (sekse), heterosexism (seksuele oriëntatie) en classicism (sociale status). Wat zeer interessant en tegelijkertijd heftig maakt, is dat de docent vanuit haar eigen ervaring spreekt. Aangezien zij zeer donkere huidskleur heeft, heeft zij in haar jeugd en nu nog regelmatig racistische dingen ervaren.
4) Introduction to Business. Dit vak is heel anders dan de sociaal georiënteerde vakken die ik normaliter volg. Ik wil gewoon iets anders en mijn kennis verbreden op het gebied van economie, zodat ik beter snap hoe het zakenwereld in elkaar zit. De besproken onderwerpen zijn zoal management, organisatie, marketing, economie, statistieken, management informatiesystemen, boekhouding, financiën, ondernemerschap, internationaal zaken, en ethiek & sociale verantwoordelijkheid. Voor dit vak heb ik een groepsproject, namelijk dat wij door middel van stimulatie een fietsenbedrijf draaiend houden en daarbij het hoogste aandeelhouderswaarde proberen te hebben in vergelijking met andere groepen. In de stimulatie moeten we in totaal 8 beslissingen (=in feite 8 jaren) nemen met betrekking tot capaciteit, hoeveelheid productie, prijs van het product, het maken van een nieuw product, het investeren in de effectiviteit en kwaliteit van het product, de hoeveelheid bijdrage voor advertenties en PR, het investeren in het vergroten van onze merkbekendheid, het afbetalen van een lange-termijn-schuld. Dus het draaien van het echte bedrijf wordt door middel van deze stimulatie nagebootst.

Voor elke vak heb ik enkele papers, projecten, tentamens en presentaties, dus met huiswerk ben ik altijd druk genoeg;) Verder geniet ik zo van om hier overal vrienden en sociale contacten te hebben. Elke avond heb ik eigenlijk wel iets in de vorm van georganiseerde activiteit, activiteit op eigen initiatief, feestjes, informatiebijeenkomst over bepaald onderwerp, of gewoon twee uur lang kletsen in de cafetaria. Daarnaast vind ik altijd erg gezellig om via Whatsapp of Facebook of e-mail of Skype in contact te blijven met familie, Paulus, vrienden/vriendinnen, en anderen uit Nederland:) Nederland blijft mijn echt thuis.

Toen ik het begin van het tweede semester op Gallaudet terugkwam, voelde ik me meteen thuis om veel bekende gezichten weer te zien. Het is ook heerlijk dat ik veel beter ASL kan gebaren dan in het begin van het eerste semester toen ik net aankwam en alles nog moest leren. Met nog 6 weken te gaan voordat ik terug ben in Nederland, ga ik lekker verder genieten van hier.

Enkele voorbeelden van de activiteiten wat ik heb gedaan. Het is veel te veel om elke activiteit op te noemen van elke avond + weekend;) Bijvoorbeeld afgelopen vrijdagavond ben ik met enkele vrienden en via-via-vrienden gezellig naar de bioscoop geweest (zie foto). Wij hebben Fast and furious 7 gezien. Gisterochtend heb ik met mijn enkele vrienden meegedaan aan Color Vibe Run. Het was gave ervaring om mee te maken. Aan het eind ben ik lekker vies geworden met al die mooi kleuren op mijn gezicht, haar en kleding;) (zie foto). Gisteravond ben ik weer met andere vrienden en via-via-vrienden naar de vuurwerkshow geweest aan de rivier in Washington D.C.
De vaste traditie op meeste vrijdagavonden is de spel- en filmavond. Het begon op ons eigen initiatief en het is mooi om te zien dat elke keer steeds meer mensen aansluiten. Wij spelen verschillende spelletjes, zoals Uno, Jungle Speed, enzovoort. Het blijft altijd lachen tijdens deze spelavond. En om 22.00 gaan wij naar de film, georganiseerd door Gallaudet zelf.

Wat bijzonder is dat enkele keren in januari, februari en maart hier zoveel sneeuw gevallen was dat Gallaudet zelfs gesloten is! Zie mijn foto met sneeuw met mijn dorm (gebouw waar ik slaap) op de achtergrond.

Ik wens jullie allemaal gezegende paasdagen toe!
Tot gauw weerziens in Nederland…

  • 06 April 2015 - 18:14

    Delina Bijlenga:

    Hoi Marlies,

    Die vakken lijkt me erg interessant!
    En al die activiteiten...., leuk!

    Veel succes de laatste weken!
    Paulus kan bijna niet wachten om jou weer te zien;)

    Liefs, Delina


  • 07 April 2015 - 18:06

    Truus Van Vliet-Stolk:

    Hallo Marlies,

    Zo fijn jij zin studie 2 e semester verder. Bijna afronden nog 6 weken.
    Ja, ik begrip heel goed, jij voel nederland thuis. Zo mooi jij vakken wat veel geleerd hebt.
    Geweldig he!

    Hopelijk gauw nog 6 weken naar Holland toekomen.

    Gods zegen je nog weken veel sterkste voorbereiden terug reis naar Holland!

    Liefs groeten van Truus en Wim van Vliet


  • 02 Mei 2015 - 22:35

    Jack En Boukje:

    Hallo lieve Marlies,

    Tijd nadert dat je met je voeten op de grond van Holland zal betreden!
    We zijn blij dat je veel bereikt hebt.
    Je zal nu wat wijzer worden in het Engels he.
    Leuk dat jouw familie ook even Amerika komt bezoeken en ook zijn ze verheugd om jou weer te zien!
    Het is ook weer spannend voor jou om allen van hier vooral jouw verloofde jou weer in zijn armen te ontmoeten.
    De Here zal jou zegenen bij het afsluiten in Amerika en er naar uit kijken voor het terugreis.

    We denken aan jou in het gebed,

    Liefs van ons beiden Jack en Boukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Van augustus 2014 tot en met mei 2015 ga ik vakken volgen bij Gallaudet University te Verenigde Staten. Gallaudet University is de enige dove universiteit ter wereld! Daar komen ongeveer 1000 studenten uit diverse landen studeren. Het lijkt me een verrijkende ervaring voor mijn Engelse taalvaardigheden en mijn persoonlijke ontwikkeling om met andere studenten uit andere landen en culturen om te gaan.

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1572
Totaal aantal bezoekers 7287

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 15 Mei 2015

Studeren aan Gallaudet University

Landen bezocht: