Van alles: activiteiten en school - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marlies Brokking - WaarBenJij.nu Van alles: activiteiten en school - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marlies Brokking - WaarBenJij.nu

Van alles: activiteiten en school

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

17 November 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hier ben ik weer!!:) Als eerst, bedankt voor alle reacties, super leuk om te lezen en te weten dat jullie meeleven. Helaas kan ik de reacties niet beantwoorden vanwege het systeem van deze website. Nu weten jullie het waarom ik ze niet beantwoord... Als je nog iets wilt weten over mijn leven / school hier, zeg het gerust!:)

Gisterochtend was er een evenement van ELISO (studentenorganisatie voor internationale studenten). Wij gingen naar Ford’s theater. Dit is een theater waar voormalige president Abraham Lincoln in 1865 werd neergeschoten toen hij de voorstelling bijwoonde. Deze plek waar hij zat is weergegeven met Amerikaanse vlag (zie foto). Het was interessant om meer van deze gebeurtenis te weten. Ook zijn wij in het huis aan de overkant van het theater geweest waarheen Lincoln bewusteloos is gebracht en verzorgd. Daar was hij volgende ochtend overleden. In het museum was een enorme toren van boeken van wel 4 verdiepingen hoog aanwezig die over Lincoln zijn geschreven. Wow, deze toren van boeken zegt genoeg over dat Lincoln een bijzonder persoon was (zie foto). Daarna hebben we met z’n allen gezellig geluncht in een Frans restaurant! Het was erg leuk om met mensen uit verschillende landen en culturen op te trekken (zie groepsfoto).

Later in de middag heb ik samen met Lisa pannenkoeken gebakken in haar woning. We hebben namelijk een gezellig avondje met andere Nederlandse studenten (zie groepsfoto). Mannen mochten lekker afwassen;) Het was heerlijk om oer-Hollandse pannenkoeken te eten!

Verder zijn teveel dingen om te vertellen wat ik allemaal gedaan heb. Enkele dingen zal ik uitlichten en andere zal ik kort benoemen:
- Ben onder andere naar een wijk Chinatown geweest. Het was mooi om te zien dat deze wijk typisch Chinese kenmerken heeft. De naam van de winkel is ook in het Chinees letters weergegeven (zie foto). Daar zijn ook veel Chinese restaurants.

- Ben ook naar de dierentuin geweest van Washington DC. De toegang is gratis, dus kan gemakkelijk vaker heen gaan. Het was bijzonder om daar panda’s te zien! (zie foto). Er zijn slechts enkele dierentuinen in de wereld waar panda’s aanwezig zijn. De panda blijft zo schattig, wou bijna hem/haar knuffelen;)

- In partybus geweest vanwege verjaardag van iemand. Van buitenkant ziet het uit als een gewone bus, maar van binnenkant is het helemaal omgebouwd met leren banken, paal, wc, muziek en discolampen. Wat grappig is dat de bus ook nog rijdt met enkele stoppen bij bekende plekken van Washington DC, waarbij mensen kunnen uitstappen en foto’s maken.

- Een weekend weggeweest naar christelijke conferentie. Was geweldig en leerzaam weekend. De omgeving was prachtig met prachtig uitzicht vanaf hoog op de heuvels.

- Op ene avond naar Haunted House (een soort spookhuis) in Pennsylvania geweest. Het was gaaf, maar tegelijk ook erg eng om mee te maken! Het was zo knap nagemaakt en nagespeeld. De mensen zijn allemaal zombies met bloed op hun hoofd. Ze grijpen je vast en duwen naar een soort afgrond (terwijl het spiegel bleek te zijn), pakken je vast van boven of je enkels van zijkant of blazen in je nek of iets dergelijks. Binnen was zo donker en volop rook of knipperende licht, dus het was echt eng dat die zombies overal kan zijn!;)

- Gezellig geshopt en bijgepraat met Annet. Mijn kleding is nu verder aangevuld met winterkleren:)

- Homecoming week!! Dit week is een speciale gelegenheid voor oud-studenten, familieleden en vrienden van studenten en andere geïnteresseerden om naar Gallaudet te komen. Elke avond was er een speciale activiteit, zoals modellenshow door studenten van Gallaudet zelf, party-avond, pep rally, enzovoort. Dus in deze week waren heel veel andere mensen aanwezig.

- Op 31 oktober (Halloween) ben ik met Lianne (die hier voor 2 weken was) naar Georgetown geweest. Dit is echt karakteristieke wijk met unieke huizen, boetiekjes, et cetera (zie foto). Een veelzijdige wijk met industriehuizen en uitzicht aan het water.. Het was erg interessant om het ‘Old stone house’ te bezichtigen. Alles is nog origineel gelaten hoe het vroeger was. Het plafond is opvallend laag;) (zie foto). Avonds kwamen heel veel verklede mensen in Georgetown! Hier in Amerika wordt Halloween echt volop gevierd.

- Volgende dag op zaterdag 1 november zijn Lianne en ik naar Airlington National Cemetry geweest, een enorme begraafplaats met allemaal witte stenen (zie foto). Het was indrukwekkend om het graf van president John F. Kennedy te zien. Vervolgens zijn wij naar Pentagon Memorial geweest om de plek te zien waar het vliegtuig op 11 september 2001 op Pentagon neergestort was. Daarna hebben we hele avond gezellig geshopt in Pentagon City, een groot winkelcentrum. Later op de avond hebben we met Matthijs ergens ijs gegeten, die net terug van de zwemwedstrijd was.

- Autumn Blaze, een soort feest. Het werd op een veld gehouden, een uur rijden hier vandaan. De sfeer was geweldig: in de buitenlucht, kampvuurtjes, enkele games, smores (koekje, chocolade en daartussen marshmallow) en hayride (een tocht op een strowagen vastgebonden achter de tractor). (zie foto).

Kleine dingetjes tussendoor zijn bijvoorbeeld zwemmen, fitnessen, kletsen met iemand, bingo, theatervoorstellingen, football / volleybal wedstrijden, bijeenkomsten van ELISO, Bijbelstudie, kerkdienst, lunchen en dineren in de cafetaria neemt vaak 2 uur tijd in beslag, omdat het te gezellig is;)

Nu even over serieuze zaak: school:P
De lessen zijn tot nu erg interessant. Gaaf dat alle docenten van mijn vakken doof zijn. Het is heerlijk om rechtstreeks te kunnen communiceren. Ik leer hier erg veel van, o.a. door veel discussies en interacties in de klas. Al is het huiswerk erg veel, met name presentaties voorbereiden, papers schrijven en tentamens leren. Tot nu gaat het gelukkig nog goed!

• 17 November 2014 - 15:05

Delina Bijlenga:

Hoi Marlies,

Wat leuk om weer een blog van je te lezen!
    Je hebt maar druk met verschillende activiteiten.
    Fijn om te horen dat het goed met je studie gaat.
    En wat een leuke jas heb je! Daar gekocht?

Succes nog tot de kerstvakantie!
    Ik hoorde dat Paulus dan naar Amerika komt. Superleuk voor jou!

Liefs, Delina

• 19 November 2014 - 10:59

Mennie Verkaaik:

Hallo Marlies,
    Erg leuk te lezen wat je allemaal beleeft.
    Jij ziet op deze manier meer van Amerika. Het lijkt heel boeiend.
    Ik voel me ook een beetje in Amerika zitten door de foto´s te bekijken.
    Wens je nog veel succes met het studeren dat blijkbaar best veel is ..
    Veel kracht hiervoor en mag je terugkomen als een ervarend studente.
    Die niet voor niks daarheen is gegaan.
    Liefs Mennie

• 23 November 2014 - 21:53

Piet En Margreet:

Hallo Marlies,

Wat een leuke belevenis heb je dat!
    Je maakt ook veel mee, echt leuke activiteiten.
    Mijn tante heeft vroeger in Miami gewoond.

Veel zegen verder.
    Piet en Margreet

• 26 November 2014 - 12:02

Greet Hoek:

Hai Amerikaanse

Zo te lezen heb je daar schik in Amerika . Wat fijn om te horen dat t goed gaat met jou en wat heb je al zoveel gezien , wauw !!! . Geweldig om mee te maken . Het ga je goed .

Vele groetjes uit Holland en Gods zegen Liefs Greet

• 01 December 2014 - 18:29

Mirjam:

Hoi lieve Marlies,

Heel leuk om door alle foto's en verhalen een indruk te krijgen van waar jij bent!
    Geniet van alle nieuwe ervaringen, vrienden en de Engelse taal. : )
    God met jou!

Groetjes!
    Mirjam

• 23 December 2014 - 20:39

Caroline Brokking:

Hoi Marlies,

Dit is niet echt een reactie op dit reisverslag, maar een adres van de universiteit in Washington om je een kaartje te sturen konden we niet vinden. Daarom willen we je op deze manier laten weten dat we het leuk vinden dat je een stukje in de Brokkingkrant hebt geschreven. Fijn dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt in Amerika. Leuk dat Paulus je in de kerstvakantie komt bezoeken. We wensen jullie fijne dagen toe; Gods zegen op het kerstfeest en in het nieuwe jaar en nog een fijne tijd op de Gallaudet University.

Groetjes,

Oom Henny, tante Caroline en Sander